NEWSLETTER

ΒΙΒΛΙΑ

Οδοντωτή μνήμη της Ευρυδίκης Νικήτα

Οδοντωτή μνήμη της ...

Στην εξαιρετική νουβέλα Οδοντωτή μνήμη της ...

«Η συζυγική ευτυχία» του Ταχάρ Μπεν Ζελλούν

«Η συζυγική ευτυχία» του ...

Από τις εκδόσεις GEMA, κυκλοφόρησε το απολαυστικό ...

Βιβλία που πρέπει να διαβάσετε πριν γίνουν ταινίες

Βιβλία που πρέπει να ...

Το 2014 προμηνύεται εξαιρετική χρονιά όσον αφορά ...

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ

Euro2day.gr
Ενημέρωση για την Οικονομία και τις Αγορές.
Ιατροnet.gr
Για την προσωπική σας Υγεία.
In2life.gr
Το lifestyle με...IQ!
Mama365.gr
Για τις νέες μαμάδες.
Starsecrets.gr
Το αστρολογικό σου περιοδικό.
daskaloi.gr
Για ιδιαίτερα ή ομαδικά μαθήματα.
ForexOptions.gr
Δείτε τις πιο αξιόπιστες εταιρείες forex και binary options στην Ελλάδα, και μάθετε τα πάντα για τα φόρεξ μπόνους χωρίς κατάθεση

Κίεβο: Ένας σύγχρονος Βυσσινόκηπος στο Επί Κολωνώ

Κίεβο - Ένας σύγχρονος Βυσσινόκηπος στο Επί Κολωνώ

της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη από το in2life.gr

Με το εξαιρετικά φιλόδοξων προθέσεων (προπαγανδίζεται ως η σύγχρονη συνέχεια του τσεχοφικού Βυσσινόκηπου) «Κίεβο» του ανερχόμενου Ουρουγουανού Σέρτζιο Μπλάνκο κονταροχτυπιέται στη σκηνή του Επί Κολωνώ η Ελένη Σκώττη. Ένας σκηνικός άθλος, για ένα κείμενο αφόρητα πυκνό και άνισο που όμως αφήνει να διαφανούν οι δυνατότητες μιας ανερχόμενης δύναμης στη δραματουργία. Αναμένομεν.

Ποιο είναι το πρόβλημα; Το «Κίεβο» δεν έχει ένα κέντρο, αλλά πολλά. Ο συγγραφέας του πάσχει από το σύνδρομο «θέλω-να-τα-πω-εδώ-και-τώρα-όλα». Επί σκηνής εμφανίζονται όλες οι συμφορές του σύγχρονου κόσμου. Έτσι, σύνθετα υπαρξιακά αδιέξοδα και ψυχικά νοσήματα αναμιγνύονται με πολιτικές παραβολές που παραπέμπουν ευθέως σε φασιστικά καθεστώτα της Λατινικής Αμερικής και τα περιβόητα βασανιστήρια των αντιφρονούντων. Κι αυτά συντίθενται με τρομοκρατικές επιθέσεις, πυρηνικές καταστροφές, ακόμα και αγέλες λύκων. Σε ένα τόσο αφιλόξενο «σκηνικό» οι ήρωες πάσχουν από τα πάντα. Υποφέρουν από αλκοολισμό, είναι χρήστες ουσιών, αιμομίκτες, βασανιστές… Μοιάζει ανέκδοτο. Δεν είναι.

Η σκηνική πράξη

Παρακολουθώντας την παράσταση του κειμένου στο Θεάτρο Επι Κολωνώ με Έιρεν την Καρυοφιλιά Καραμπέτη (εναλλάσσεται στον κεντρικό ρόλο με τη Φιλαρέτη Κομνηνού), διαπιστώσαμε για ακόμη μια φορά πώς η πίστη σε ένα σκοπό και η εξοντωτική δουλειά μπορούν να κάνουν θαύματα. Έπεσε ψαλίδι. Έπρεπε να ήταν γενναιότερο. Επιμένουν οι κοιλιές στην πρόζα και τα αδικαιολόγητα πισωγυρίσματα.

Η καλή παράσταση της Ελένης Σκώττη περιστρέφεται γύρω από μια πισίνα-καθρέφτη και οθόνη που βρίσκεται κάθετα απέναντι από τους θεατές και ενίοτε τους καθρεφτίζει (σκηνικό: Γιώργος Χατζηνικολάου). Μέσα στα λιμνάζοντα μαύρα ύδατά της (παραπέμπουν στο υποσυνείδητο και στο ζόφο της θερινής κατοικίας αλλά και της συγκυρίας;) φύλλα κινούνται, τα είδωλα των ηρώων αντανακλούνται και, στο βυθό, όπως πληροφορούμαστε είναι «θαμμένα» τα κουφάρια όσων βασανίστηκαν στη μεζονέτα της οικογένειας των διαταραγμένων αστών, που κάνουν το επεισοδιακό comeback τους μετά από μια δεκαετία απουσίας (το σπίτι είναι κληρονομιά από τον πρόγονό τους Λοπάχιν. Τον τσεχοφικό). Ένα εξαιρετικά ζωντανό και με πολλά μηνύματα εύρημα που δίνει προοπτική στη μικρή σκηνή, στην οποία ακόμα και τα φώτα (του Σάκη Μπιρμπίλη) εντείνουν την αίσθηση της ασφυξίας και της σκοτεινιάς.

Η Ελένη Σκώττη προσπάθηκε να καθαρίσει τα νέφη, δουλεύοντας όπως πάντα τη μέθοδό της, μια θαυματουργή αμερικανική βερσιόν του συστήματος Στανισλάβσκι. Το μεγάλο αβαντάζ της παράστασης του «Κιέβου» παραμένει ωστόσο η υγρή, καίρια ερμηνεία της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη. Ο ρόλος της είναι στην κόψη του ξυραφιού.Μια γυναίκα που δεν είναι αυτό που δείχνει και ταράζεται από εσωτερικές συγκρούσεις. Συνδυάζει άνεση, μέτρο και σαγήνη.

Πιο κουρασμένος από όσο θα έπρεπε εμφανίζεται στο ρόλο του βασανιστή αδελφού ο καλός Δημήτρης Λάλος. Πειστική ως ανασφαλής μορφινομανής είναι η Ηλιάνα Μαυρομάτη. Καλοί οι Στάθης Σταμουλακάτος και Γιάννης Λεάκος. Εξαιρετική η μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και του Δημήτρη Ψαρρά.



Η ταυτότητα της παράστασης

Μετάφραση από το ισπανικό πρωτότυπο κείμενο: Μαρία Χατζηεμμανουήλ, Δημήτρης Ψαρράς
Διασκευή / δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Χατζηνικολάου-Ελένη Σκότη-Καρυοφυλλιά Καραμπέτη-Δάφνη Λαρούνη
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
με την συνεργασία της Δάφνης Λαρούνη
Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Χατζηνικολάου
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Βίντεο: Μιχάλης Κλουκίνας
Μουσική, Sound design: Μάριος Στρόφαλης

Διανομή:
Εϊρεν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη - Φιλαρέτη Κομνηνού (εναλλασσόμενη διανομή)
Τάβιο: Δημήτρης Λάλος
Έσβαλντ: Στάθης Σταμουλακάτος
Άλντεν: Γιάννης Λεάκος
Δάφνη: Ηλιάνα Μαυρομάτη

Το κοινό μπορεί να πληροφορείται ποια ηθοποιός θα υποδυθεί τον ρόλο της Έιρεν σε συγκεκριμένη βραδιά, επικοινωνώντας με το θέατρο. (Πάντως τις ερχόμενες 4 εβδομάδες: Τετάρτη/Παρασκευή Καρυοφυλιά Καραμπέτη, Πέμπτη/Κυριακή Φιλαρέτη Κομνηνού και εναλλάξ τη διπλή του Σαββάτου)

Παραστάσεις:
Τετάρτη έως Σάββατο: 21.15 
Σάββατο και απογευματινή: 18.15 
Κυριακή: 19.15

Τιμές Εισιτηρίων:
Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή: 18€ κανονικό, 10€ φοιτητικό
Τιμές στις λαϊκές παραστάσεις, κάθε Πέμπτη & Σάββατο απόγευμα: 16€ κανονικό, 10€ φοιτητικό

Για περισσότερες πληροφορίες:
Θέατρο Επί Κολωνώ 
Ναυπλίου 12, Κολωνός, Αθήνα
Τηλ.: 210.5138067

ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Γιώτα Καλογερά: Αστρολογία, Μεταφυσική, Εσωτερισμός
Εκδότης και συγγραφέας 25 βιβλίων. Διδασκαλία και σεμινάρια σε επίπεδο πάντα αστρολογίας και μεταφυσικής.
Το Βήμα του Ασθενή: Η δική σας φωνή στην υγεία
Το forum του ιατροnet.gr, που σκοπεύει να αποτελέσει τη δική σας φωνή στην Υγεία και την περίθαλψη.
Greek Implants - Αναίμακτη Τοποθέτηση Εμφυτευμάτων
Εξειδικευμένοι στην τοποθέτηση εμφυτευμάτων με την τεχνική ελάχιστης επέμβασης (minimal invasive) που είναι σχεδόν αναίμακτη, ανώδυνη.