Μανώλης Μπαμπούσης

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας του Μανώλη Μπαμπούση, από 3  Οκτωβρίου μέχρι 9 Νοεμβρίου 2003.

Η  έκθεση παρουσιάζει μία επιλογή φωτογραφικών έργων, μεγάλων διαστάσεων, από την τριαντάχρονη πορεία του καλλιτέχνη (1973-2003). Η  παράθεση των έργων υπογραμμίζει την πλαστική συνάφεια τους. Ο καλλιτέχνης σχολιάζει άλλοτε λυρικά και άλλοτε ειρωνικά τα συναισθήματα και τον κόσμο που κρύβεται πίσω από αυτά. Υπονοεί την απουσία- παρουσία, το αδιέξοδο, τον εγκλωβισμό, την μοναχικότητα και τον θάνατο, την  τάξη και οργάνωση, την φθορά και το αδιαμόρφωτο και μετατρέπει την σχέση του με τα αντικείμενα σε εικόνες περισυλλογής, σε «φωτογραφικούς πίνακες».

Όπως αναφέρει η διευθύντρια του «Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας», κ  Καφέτση πρόκειται για: «μία σκηνοθετημένη από τον ίδιο παρουσίαση που λειτουργεί σαν ερμηνευτική πρόκληση υπερβαίνοντας την χρονική ακολουθία και αναδεικνύοντας τον εσωτερικό διάλογο των έργων... ένα μεστό ήδη φωτογραφικό έργο, στο οποίο ποιητικότητα και κριτική εμβέλεια εναλλάσσονται ή και συνδέονται άρρηκτα…».

Ο Μανώλης Μπαμπούσης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1950. Το 1975 ολοκλήρωσε τις σπουδές του στην «Αρχιτεκτονική Σχολή της Φλωρεντίας» και στην συνέχεια σπούδασε αναστηλώσεις στο «Διεθνές Κέντρο Συντήρησης της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» στην Ρώμη με υποτροφία της Unesco. Από το 1977 εργάζεται ως φωτογράφος και αρχιτέκτονας. Το 1998 εκλέχθηκε επίκουρος καθηγητής στην Α.Σ.Κ.Τ. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 ο Μπαμπούσης  ξεκινά να χρησιμοποιεί την φωτογραφία αρχικά σαν εργαλείο επαλήθευσης και καταγραφής των δράσεων του ως μέλος  μιας ομάδας μουσικών η οποία επισκέπτεται ψυχιατρεία της Ιταλίας, στα πλαίσια του κινήματος της αντιψυχιατρικής και στη συνέχεια απεικονίζει μία σειρά των άδειων εσωτερικών τους χώρων.
Από τα χρόνια του 1980 και ύστερα, ο Μανώλης Μπαμπούσης αναδεικνύει την ποιητική διάσταση ενός κόσμου που ο ίδιος δημιουργεί μέσα από την οργάνωση της «εικόνας- πίνακα» και ο οποίος είναι συχνά κενός από την ανθρώπινη παρουσία, αλλά γεμάτος από σημάδια ζωής, που η ίδια η φωτογραφία υπογραμμίζει: «Μία ανθρωπιστική ματιά εν απουσία των ανθρωπίνων υπάρξεων», όπως παρατηρεί η ιστορικός τέχνης Ντανιέλα Παλατσόλι.

Ο φιλόσοφος Φρανσουάζ Σουλάζ αναφέρει στον κατάλογο της έκθεσης: «…στις έγχρωμες ή ασπρόμαυρες εικόνες διασταυρώνονται και συναντώνται οι διάφορες επιμέρους θεματολογίες: η θεματολογία του κόσμου των πραγμάτων και των μηχανών, των τεχνολογικών αυτοματισμών και της  αποστασιοποιημένης θεώρησης των καθημερινών πράξεων, του ελέγχου και της επιτήρησης, η θεματολογία της οθόνης - μεταφορά της φωτογραφίας και του λευκού μουσαμά - στα μηχανήματα αυτομάτων συναλλαγών, η θεματολογία  της συνεύρεσης της δύναμης, της βίας και της ομορφιάς στα κύματα, η πανταχού παρούσα θεματoλογία του εσωτερικού και του εξωτερικού χώρου, η θεματολογία της αρχιτεκτονικής, των τοπίων, του αρχείου κτλ...».

Η  διάταξη των έργων στο χώρο του Μ.Μ.Σ.Τ. έγινε με τη συμβολή του Ντένυ Ζαχαρόπουλου.

Την έκθεση μπορείτε να επισκεφθείτε Τρίτη - Σάββατο: 10π.μ. - 2μ.μ, 6μ.μ. - 9μ.μ. και Κυριακή: 11π.μ. - 3μ.μ.

Για περισσότερες πληροφορίες:
Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
Εγνατία 154, 54636, Θεσσαλονίκη 
Τηλ.: 2310.240002, 2310.281212
E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.