της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη από το in2life.gr
Ο φετινός θεατρικός χειμώνα δεν δείχνει τα σημάδια της κρίσης που εμφανίζονται σε όλα τα φάσματα της ελληνικής κοινωνίας. Αν και κάτι αλλάζει, σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. Παρατηρείται μια γενναία ανακατανομή των δυνάμεων, οι οποίες για να διασωθούν μπήκαν σε νέες, απρόσμενες συνεργασίες. Βλέπουμε επίσης την ανάγκη για τη δημιουργία σταθερών ομάδων, ακόμα και μέσα σε εμπορικά πλαίσια. Κυρίως όμως, σημειώνεται μια ηχηρή στροφή στο κλασικό και στην ελληνική δραματουργία.
Ας ρίξουμε μια ματιά στις τάσεις και τις παραστάσεις που θα συζητηθούν.
Ένα αντιφασιστικό ρεύμα άρχισε να δημιουργείται και στη σκηνή, πολύ πριν τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Ο Θωμάς Μοσχόπουλος ανεβάζει τον Ρινόκερο του Ιονέσκο (Θησείον) στον οποίο περιγράφεται ευφυώς η αφομοίωση των φασιστικών προταγμάτων και μηχανισμών από την κοινωνία. Στη δράση της Χρυσής Αυγής, χωρίς να την κατονόμαζει, αναφέρεται το «Όλη η πόλη το συζητάει» των Αντώνη και Κωνσταντίνου Κούφαλη που θα ανεβεί στο θέατρο Τέχνης. Με τα αντιφασιστικά αντανακλαστικά μας παίζει και το Reich της ομάδας Ανθρωπάκια, η παράσταση που προέκυψε από τον εκκωφαντικά επίκαιρο διαγωνισμό «Πόσο ρατσιστής είσαι;» που θα ανεβεί στον Kινητήρα Στούντιο. Αυτή την ώρα ετοιμάζονται και νέα έργα για να περιγράψουν την φρίκη της ανόδου του νεοφασισμού στην Ελλάδα. Αναμένουμε.
Είναι από τα παράδοξα της ελληνικής σκηνής: Χωρίς παράδοση στο είδος, ούτε «εκπαιδευμένο» κοινό, το θέατρό μας ποντάρει στο μιούζικαλ με πανάκριβες παραγωγές. Επαναλαμβάνεται το Σικάγο στο Παλλάς που θα δώσει τη σκυτάλη στο Μερικοί το προτιμούν καυτό με τη Ζέτα Μακρυπούλια και τον Κώστα Βουτσά, σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ο πιο σχετικός με το είδος, μαζί με τη Μαρία Ναυπλιώτου και την Τάνια Τσανακλίδου, έχει βάλει πλώρη για το Καμπαρέ (στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών).
Από τα καλά των δύσκολων καιρών μας είναι οι νέες συνεργασίες, οι συσπειρώσεις που δεν θα συνέβαιναν αν δεν είχαμε δει τα ζόρικα. Ο Γιώργος Κιμούλης συναντά τον Σταμάτη Φασουλή στο Χορν για δυο διαμάντια της παγκόσμιας δραματουργίας, τον Τζον Γαβριήλ Μπόρκμαν του Ίψεν και τον Επιστάτη του Πίντερ.