ΒΙΒΛΙΑ

Οδοντωτή μνήμη της Ευρυδίκης Νικήτα

Οδοντωτή μνήμη της ...

Στην εξαιρετική νουβέλα Οδοντωτή μνήμη της ...

«Η συζυγική ευτυχία» του Ταχάρ Μπεν Ζελλούν

«Η συζυγική ευτυχία» του ...

Από τις εκδόσεις GEMA, κυκλοφόρησε το απολαυστικό ...

Βιβλία που πρέπει να διαβάσετε πριν γίνουν ταινίες

Βιβλία που πρέπει να ...

Το 2014 προμηνύεται εξαιρετική χρονιά όσον αφορά ...

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ

Euro2day.gr
Ενημέρωση για την Οικονομία και τις Αγορές.
Ιατροnet.gr
Για την προσωπική σας Υγεία.
In2life.gr
Το lifestyle με...IQ!
Mama365.gr
Για τις νέες μαμάδες.
Starsecrets.gr
Το αστρολογικό σου περιοδικό.
Fanimeze.gr
Φάνη Μεζέ, Μεζεδοποτοπωλείον
daskaloi.gr
Για ιδιαίτερα ή ομαδικά μαθήματα.
ForexOptions.gr
Δείτε τις πιο αξιόπιστες εταιρείες forex και binary options στην Ελλάδα, και μάθετε τα πάντα για τα φόρεξ μπόνους χωρίς κατάθεση

F. Gazzar - Γ. Χατζηασλάνης: Backgrounds

Με σημείο εκκίνησης το σύγχρονο αστικό τοπίο της Αθήνας, οι καλλιτέχνες Farida El Gazzar (Αίγυπτος, 1975) και Γιάννης Χατζηασλάνης (Ελλάδα, 1974) παρουσιάζουν στο χώρο Wannajob την έκθεση "Backgrounds" από τις 9 Σεπτεμβρίου ως τις 18 Νοεμβρίου 2007.

Σύμφωνα με την επιμελήτρια της έκθεσης Marieke van Hal, οι δύο νέοι εικαστικοί παρατηρούν την πόλη της Αθήνας όπου ζουν αυτήν την περίοδο και στην οποία λειτουργούν με τη ματιά του ξένου, του ανθρώπου που κρατά μια απόσταση από την ελληνική πρωτεύουσα. Τα έργα ζωγραφικής και φωτογραφίας που συνθέτουν το σώμα αυτής της διπλής έκθεσης παρουσιάζουν και διερευνούν την αρχιτεκτονική που συναντά κανείς σε τοποθεσίες εντός πόλης αλλά και στα άμεσα περίχωρα της. Οι αστικές δομές της πόλης και η βιομηχανική εικόνα της είναι τα στοιχεία που διαμορφώνουν την "εργαλειοθήκη" των καλλιτεχνών και συγκροτούν το καλλιτεχνικό περιβάλλον τους.

Στα έργα τους, οι Χατζηασλάνης και El Gazzar έχουν καταγράψει την πόλη χωρίς τους κατοίκους της. Η παρουσίαση της εντοπίζεται στο σκελετό της Αθήνας, στην ουσία της αρχιτεκτονικής της ταυτότητας και διάπλασης – το μόνο αληθινό πλέγμα της. Και οι δύο καλούν το θεατή να εξετάσει μαζί τους την αισθητική των καθημερινών εικόνων της πόλης. Η προσεκτική χρήση του χρωμάτος, η ηρεμία και η μελαγχολία που εκφράζεται στα έργα τους φέρνει στο μυαλό την ατμόσφαιρα της πόλης όπως αυτή βιώνεται νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα στο κέντρο της Αθήνας. Στερημένα από την ανθρώπινη παρουσία, αυτά είναι τα τοπία της πόλης μας.

Ο Γιάννης Χατζηασλάνης (Ελλάδα, 1974) είναι καλλιτέχνης/φωτογράφος. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Βοστώνης (ΗΠΑ), στο Central Saint Martins College of Art and Design (Λονδίνο) και αποφοίτησε (MA Image and Communication/photography) από το Goldsmiths College του Λονδίνου. Έργα του έχουν εκτεθεί στην Αθήνα, το Λονδίνο και τις ΗΠΑ. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Η Farida El Gazzar (Αίγυπτος, 1975) είναι ζωγράφος/εικονογράφος. Είναι απόφοιτος του Royal College of Art του Λονδίνου (2000), του Kingston University (1998) και της Σχολής Βακαλό (1996) και έχει συμμετάσχει σε πολλές εκθέσεις στη Βρετανία και την Ελλάδα. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Η Marieke van Hal (Ολλανδία, 1971) είναι επιμελήτρια και υποψήφια για PhD στο Curatorial Department of the Royal College of Art του Λονδίνου. Διατέλεσε διευθύντρια της 1ης Μπιενάλε της Αθήνας (2007). Ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και την Αθήνα.

Σημείωμα της επιμελήτριας της έκθεσης:
«Αθήνα, πόλη του τσιμέντου. Στην έκθεση Backgrounds οι καλλιτέχνες Farida EL Gazzar (Αίγυπτος, 1975) και Γιάννης Χατζηασλάνης (Ελλάδα, 1974) θέτουν ως αφετηρία της εργασίας τους το σύγχρονο αστικό τοπίο της Αθήνας. Επιστρέφοντας από τις σπουδές τους στις ΗΠΑ και τη Βρετανία, οι δύο νέοι εικαστικοί παρατηρούν την πόλη της Αθήνας όπου ζουν αυτήν την περίοδο και στην οποία λειτουργούν με τη ματιά του ξένου, του ανθρώπου που αντιλαμβάνεται την ελληνική πρωτεύουσα από μια θέση απόμακρη. Τα έργα ζωγραφικής και φωτογραφίας που συνθέτουν το σώμα αυτής της διπλής έκθεσης παρουσιάζουν και διερευνούν την αρχιτεκτονική που συναντά κανείς σε τοποθεσίες εντός πόλης αλλά και στα άμεσα περίχωρα της. Οι αστικές δομές της πόλης και η βιομηχανική εικόνα της είναι τα στοιχεία που διαμορφώνουν την «εργαλειοθήκη» των καλλιτεχνών και συγκροτούν το καλλιτεχνικό περιβάλλον τους. 

Παρά την περίοπτη παρουσία του Παρθενώνα σε αυτήν την απέραντη μητρόπολη, ο οποίος λειτουργεί ως απόδειξη της δόξας των αρχαίων ελληνικών αρχιτεκτονικών χρόνων, η εικόνα της σύγχρονης Αθήνας ορίζεται κυρίως από τις πολυκατοικίες της, τα χαμηλού προϋπολογισμού και βιαστικά κατασκευασμένα οικοδομικά τετράγωνα από μπετόν, την ακραία πυκνότητα των άσχημων νεωτεριστικών κατασκευών καθώς επίσης και από την υπερβολική γκρίζα αίσθησή της και την απουσία ρυμοτομίας, πρασίνου και δημόσιου χώρου. Πιθανώς η Αθήνα είναι το μόνο μέρος στην Ελλάδα όπου το χρώμα του ουρανού είναι ένα βρώμικο λευκό αντί του ελληνικού γαλάζιου, χρώματος τόσο χαρακτηριστικού για ένα έθνος που καθορίζεται κυρίως από την ύπαρξη της θάλασσας. Οι καλλιτέχνες Χατζηασλάνης και EL Gazzar χρησιμοποιούν την πόλη προς όφελος τους και δραστηριοποιούνται μέσα σε αυτήν σα να πρόκειται για το υπαίθριο εργαστήριο τους. Με εργαλεία το χρώμα και την κάμερα αναλαμβάνουν να ανατρέψουν την εικόνα της πόλης απεικονίζοντας την ιδιότυπη ομορφιά και αισθητική της, μέσα από την αφαίρεση, τις μινιμαλιστικές φόρμες και την έλλειψη μεταβολής χρωματικού τόνου.

Ζώντας στην Αθήνα για σχεδόν ένα χρόνο, δυσκολεύτηκα να ανακαλύψω σύγχρονους καλλιτέχνες οι οποίοι να διατηρούν μια κοινωνικό-αναλυτική προσέγγιση στο άμεσο περιβάλλον που τους φιλοξενεί. Πολλοί Έλληνες καλλιτέχνες της γενιάς του σήμερα εκφράζονται με ένα συγκεκριμένο ενδοσκοπικό, νεογοτθικό ή αναρχικό ύφος, που συνδυάζεται με την αναζήτηση του μεγάλου, του δυτικού και του συγκλονιστικού, συνθήκη που χαρακτηρίζει την αθηναϊκή σύγχρονη καλλιτεχνική σκηνή και ενδεχομένως το ύφος της πόλης καθαυτό στις μέρες μας. Η δουλειά του Χατζηασλάνη και της EL Gazzar αποτελεί φωτεινή εξαίρεση σε αυτήν την αντίληψη. Στην έκθεση Backgrounds, η Αθήνα παρουσιάζεται μέσα από τον καθαρό και θεμελιώδη πυρήνα της, τίποτα παραπάνω και τίποτα λιγότερο. Οι καλλιτέχνες έχουν καταγράψει την πόλη χωρίς τους κατοίκους της. Η παρουσίαση της εντοπίζεται στο σκελετό της Αθήνας, στην ουσία της αρχιτεκτονικής της ταυτότητας και διάπλασης – το μόνο αληθινό πλέγμα της.

Με την πρόσφατη δουλειά τους που διατηρεί ένα χαρακτήρα τεκμηρίωσης τόσο ο Χατζηασλάνης όσο και η EL Gazzar μπορούν να κατηγοριοποιηθούν ως δεύτερης γενιάς εκπρόσωποι της Becher-Schule, καθώς μας θυμίζουν καλλιτέχνες όπως οι Thomas Ruff, Thomas Struth, Axel Hütte και Candida Höfer, οι οποίοι εξειδικεύτηκαν στην απεικόνιση της κοινωνικής ψυχολογίας της αστικής αρχιτεκτονικής. Με εικόνες, που χαρακτηρίζονται από τη σχολαστική σύνθεση τους , οι δύο καλλιτέχνες καλούν το θεατή να εξετάσει μαζί τους την αισθητική των καθημερινών εικόνων της πόλης, όπως οι κεραίες, τα κλιματιστικά και τα «πιάτα» δορυφορικής λήψης. Με την οξύνοια της χρήσης του χρωμάτος, την ηρεμία και τη  μελαγχολία που εκφράζεται στα έργα τους δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που θυμίζει κάτι από το κέντρο της πόλης – ένα πρωϊνό ή ένα βράδυ στην Αθήνα. Derived from human presence, these are our city backgrounds.»


Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Παρασκευή 16:00 – 21:00, Σάββατο 10:00 – 16:00. Κυριακή και Δευτέρα κλειστά

Για περισσότερες πληροφορίες:
   Wannajob

   Κωνσταντινουπόλεως 44, Γκάζι, Αθήνα
   Τηλ.: 6977.301524, 6945.551362
   Ε-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Αστρολογία Σήμερα
Φτηνή γραμμή αστρολογίας, προβλέψεων, μελλοντολογίας και χαρτομαντείας, με έγκυρες και άμεσες προβλέψεις χωρίς αναμονές, όλο το 24ωρο
Το Βήμα του Ασθενή: Η δική σας φωνή στην υγεία
Το forum του ιατροnet.gr, που σκοπεύει να αποτελέσει τη δική σας φωνή στην Υγεία και την περίθαλψη.
Greek Implants - Αναίμακτη Τοποθέτηση Εμφυτευμάτων
Εξειδικευμένοι στην τοποθέτηση εμφυτευμάτων με την τεχνική ελάχιστης επέμβασης (minimal invasive) που είναι σχεδόν αναίμακτη, ανώδυνη.