ΒΙΒΛΙΑ

Οδοντωτή μνήμη της Ευρυδίκης Νικήτα

Οδοντωτή μνήμη της ...

Στην εξαιρετική νουβέλα Οδοντωτή μνήμη της ...

«Η συζυγική ευτυχία» του Ταχάρ Μπεν Ζελλούν

«Η συζυγική ευτυχία» του ...

Από τις εκδόσεις GEMA, κυκλοφόρησε το απολαυστικό ...

Βιβλία που πρέπει να διαβάσετε πριν γίνουν ταινίες

Βιβλία που πρέπει να ...

Το 2014 προμηνύεται εξαιρετική χρονιά όσον αφορά ...

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ

Euro2day.gr
Ενημέρωση για την Οικονομία και τις Αγορές.
Ιατροnet.gr
Για την προσωπική σας Υγεία.
In2life.gr
Το lifestyle με...IQ!
Mama365.gr
Για τις νέες μαμάδες.
Starsecrets.gr
Το αστρολογικό σου περιοδικό.
Fanimeze.gr
Φάνη Μεζέ, Μεζεδοποτοπωλείον
daskaloi.gr
Για ιδιαίτερα ή ομαδικά μαθήματα.
ForexOptions.gr
Δείτε τις πιο αξιόπιστες εταιρείες forex και binary options στην Ελλάδα, και μάθετε τα πάντα για τα φόρεξ μπόνους χωρίς κατάθεση

ΜΜΣΤ: Φεστιβάλ των Αοράτων Πόλεων

ΜΜΣΤ: Φεστιβάλ των Αοράτων Πόλεων

Στο πλαίσιο του "Φεστιβάλ των Αοράτων Πόλεων - Μια Κοσμογραφία", συνδιοργάνωση του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρουσιάζει από 23 Οκτωβρίου 2012 έως 27 Ιανουαρίου 2013, την κεντρική έκθεσή του με πολλούς συμμετέχοντες καλλιτέχνες και έργα, που αποτελούν τους "κατοίκους" των Αοράτων Πόλεων.

Οι συνάφειες είναι ο χώρος όπου η τέχνη συναντιέται με τον άνθρωπο. Κάθε φορά που καλλιτέχνες, τα έργα τους, οι ευαισθησίες τους συναντιώνται, η αίσθηση είναι θαυμαστή. Ο ένας ανακαλύπτει τον άλλο, αποκαλύπτοντας στα μάτια του καθενός τις συνάφειες που συγκλίνουν, και ανοίγουν ορίζοντες, φώτα, προοπτικές, τοπία, παιχνίδια, ζωές, πόλεις, πολιτισμούς. Συγκλίνουν μέσα από τόπους, μέσα από έργα, μέσα από συνευρέσεις, μέσα από γεγονότα, μέσα από μνημεία, μέσα από γλώσσες.

Η ζωή των πόλεων και η ζωή των ανθρώπων έχει πολλές φορές αρχή ή τέλος. Θεσσαλονίκη 1912, Σμύρνη 1922, Bey Hamam 1444, Franz West 2012. Οι κρίσεις -Βιέννη, Βουδαπέστη, Παρίσι Αθήνα- είναι τόσο αναζωογονητικές, όσο και δυσβάστακτες.

Παρ' όλα αυτά η ευαισθησία των ανθρώπων, όταν ολοκληρώνεται το καλλιτεχνικό και πνευματικό έργο, τεκμηριώνει μια άλλη διάσταση της συνεύρεσης. Μια διάσταση όπου οι συνάφειες και οι συγκλίσεις παράγουν λόγο, ελπίδα, κριτική, προτείνουν διεξόδους, τρόπους να βιώνει και να επιβιώνει κανείς, τρόπους να συμπορεύεται και να δημιουργεί, να φαντάζεται και να πράττει.

Αυτοί οι τρόποι στην ουσία είναι οι Αόρατες Πόλεις, μέσα από τις οποίες συμπορεύονται το νόημα της ζωής και οι άνθρωποι, το τυχαίο, το θαυμαστό, οι ελπίδες και οι οραματισμοί, και συναντιώνται όχι μέσα από τη γεωγραφία, αλλά μέσα από τις ευαισθησίες και τις εμπειρίες, τη φαντασία, τα ιδιώματα και τις διαφορές.

Οι εκθέσεις που συνυπάρχουν, συναντιώνται και συγκλίνουν μπροστά από τον ορίζοντα ενός "Φεστιβάλ των Αοράτων Πόλεων" στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στο Μπέη Χαμάμ, συνιστούν μια γιορτινή συνεύρεση από τόπους ευαισθησίας, ιδιαίτερες καταγωγές, απρόβλεπτους προορισμούς και θαυμαστές συναντήσεις και καλούν το θεατή να γίνει μέρος του.


Αναλυτικά, οι ενότητες της έκθεσης, που συμπεριλαμβάνουν διαφορετικούς καλλιτέχνες και αναφέρονται υπαινικτικά σε αντίστοιχους κάθε φορά τόπους/αόρατες πόλεις, είναι οι εξής:

Συνάφειες | Θεσσαλονίκη & Μια συνάντηση | Βρυξέλλες:
Ο Αλέξανδρος Τζάννης και ο Lionel Est?ve συναντιώνται ταυτόχρονα στις Βρυξέλλες, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη μέσα από τις καλλιτεχνικές τους δραστηριότητες.
Μετά από πρόσκληση του μουσείου εδώ και κάποια χρόνια ανακαλύπτουν το θαυμαστό χώρο του Μπέη Χαμάμ, για τον οποίο θα σχεδιάσουν ο καθένας μια σειρά από έργα, εμπνευσμένα από το χώρο και σε διάλογο με αυτόν. Δεν είναι τυχαίο ότι παράλληλα συμμετέχουν στο πρόγραμμα Inspire, που ακριβώς πραγματεύεται το θέμα της έμπνευσης. Εκεί οι συνάφειες ανάμεσά τους επιτρέπουν την ολοκλήρωση δύο προοπτικών μέσα από τις καλλιτεχνικές τους πρακτικές: μία που παρουσιάζει γενικά το έργο τους στο χώρο του μουσείου και μία που παρουσιάζει ειδικά τη σχέση τους με τον τόπο του Μπέη Χαμάμ.
Ανάμεσα στις δύο αυτές παρουσιάσεις, όπου συμπεριλαμβάνονται και μερικά ακόμη έργα, του εικαστικού φεστιβάλ Inspire (Ορέστης Μαυρουδής), καθώς και της μόνιμης συλλογής του Μουσείου (Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης), μπορεί να δει κανείς πώς οι καταβολές μέσα από την ιδιαίτερη εικαστική γλώσσα του καθενός προτείνουν μια καινούρια ματιά μέσα από πρωτότυπες χρήσεις των υλικών, μέσα από την ποιητική του σχεδίου, τη μεταφυσική σχεδόν διάσταση του διάκοσμου, όπου το αραβούργημα και η καταγωγή της μοντέρνας τέχνης συναντιώνται με φυσικότητα και θαυμαστή απλότητα.

Συμπόρευση | Βιέννη:
Για πάνω από τριάντα χρόνια η παρουσία του Franz West (1947-2012), ενός από τους ιδιαίτερα σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής μας στη Βιέννη, επιτρέπει σε πολλούς νεότερους καλλιτέχνες, αλλά και σε σημαντικούς καλλιτέχνες, κριτικούς και επιμελητές από άλλες χώρες, να συναντηθούν και να αναπτύξουν κοινή πορεία μέσα από τα έργα τους, τις εκθέσεις, τους θεσμούς, τις διαδρομές, τα γεγονότα.
Το 2012 ο Φραντς Βεστ αφήνει την καρέκλα του άδεια. Η καρέκλα αυτή, που έχει βρει τη λειτουργικότητά της ως τέτοια, αλλά και την ιδιαιτερότητά της ως γλυπτό, όχι μόνο είναι σύμβολο του έργου του, αλλά σφραγίζει και τη θέση του στην Ακαδημία των Τεχνών της Βιέννης και στα σπίτια των φίλων του, στις Dokumenta 9 και 10 και σε πολλά μουσεία και θεσμούς στον κόσμο.
Μπροστά από την τοιχογραφία του βιεννέζου Otto Zitko, έργο της μόνιμης συλλογής του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, σε συνεργασία με το ίδρυμα ΙΤΥΣ, αποτίει ένα φόρο τιμής στο σημαντικό αυτό καλλιτέχνη: μαζί του συνεργάζεται από τα πρώτα χρόνια του 1980, παρουσιάζοντας μια σειρά από έργα φίλων και συνοδοιπόρων του, που καλύπτουν όλη αυτή την περίοδο και απηχούν τις αόρατες πόλεις, όπου οι φιλίες και τα έργα εμψυχώνουν τις γλώσσες και τα ιδιώματα της εποχής.

Συγκλίσεις | Βουδαπέστη:
Αποτέλεσμα της θητείας στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών των Αθηνών, το Kis Gabor είναι το φιλμ του νέου καλλιτέχνη Ανδρέα Βακαλιού.
Το φιλμ αναλογίζεται την πολιτική και πολιτιστική πορεία ενός καλλιτέχνη μέσα από τους πειραματισμούς, τους οραματισμούς και τις ρήξεις της δεκαετίας του 1960, από την Ανατολική στη Δυτική Ευρώπη, από τον πειραματικό κινηματογράφο στις performances, από τις ιστορικές ανατροπές στη διάλυση του πολιτικού λόγου.

Μια συνεύρεση | Αθήνα:
Μετά την παρουσίασή της στο Φεστιβάλ Αθηνών 2012, η έκθεση "A Gathering" (επιμ. Μαρία-Θάλεια Καρρά, Όλγα Χατζηδάκη) παρουσιάζεται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο πλαίσιο ενός άλλου φεστιβάλ, του Φεστιβάλ των Αοράτων Πόλεων.
Eικοσιοκτώ διεθνείς καλλιτέχνες δημιούργησαν έργα-αφίσες για την Ελλάδα, όπως εκείνοι τη σκέφτονται και την ορίζουν, είτε εμπειρικά, είτε εξ αποστάσεως.
Αν τα έργα διασκορπίστηκαν προς κάθε πιθανή πλευρά και με κάθε πιθανό μέσο, σε τοίχους της Αθήνας, στο διαδίκτυο, στις σελίδες των εφημερίδων και των περιοδικών και συγκεντρωμένα, στο χώρο του μουσείου επαναπροσδιορίζονται και οριοθετούν νέους τρόπους αλληλεπίδρασης με το κοινό, καθιστώντας το ίδιο το μουσείο πόλη, αόρατη πόλη, δίπλα σε άλλους καλλιτέχνες, άλλα έργα και άλλες εκθέσεις.
Το "A Gathering" ανοίγει διάλογο με την έννοια του τόπου, τη δημιουργία των ταυτοτήτων και τις διαδικασίες της μνήμης. Αποτυπώνει τους τρόπους με τους οποίους οι καλλιτέχνες θέτουν ζητήματα κουλτούρας και ιδιοσυγκρασίας μέσα από το βίωμα, τις ενθυμήσεις ή δίχως την παραμικρή γνώση, αλλά μέσα από μακρινές εντυπώσεις.
Το σύνολο είναι αναπόφευκτα πολιτικό, όπως πολιτική είναι οποιαδήποτε χειρονομία η οποία τοποθετείται ανάμεσα στα πράγματα. Τα έργα - αφίσες που προκύπτουν μιλούν είτε για θέματα ειδικά και επίκαιρα, είτε για θέματα άχρονα και άτοπα, θέτοντας έναν ορίζοντα κοινό στα ζητήματα και τα προβλήματά μας.

Μια συντέλεια | Σμύρνη:
Η σημαντική έκθεση και ταινία "Σμύρνη: Η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900-1922" παρουσιάζουν στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και ιδιαίτερα στα πλαίσια των 100 χρόνων της Θεσσαλονίκης, το βασικό νόημα των Αοράτων Πόλεων: την υποκειμενικότητα του πολιτισμού και την αντικειμενικότητα του κοσμοπολιτισμού.
Πέρα από το ιστορικό γεγονός της καταστροφής της Σμύρνης, η έκθεση και το φιλμ παρουσιάζουν το εύρος και τη συγκίνηση των βιωμάτων, τον πλούτο που οι ιδιαιτερότητες των πολιτιστικών διαφοροποιήσεων προσδίδουν στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων, πριν ακόμη ξεχωριστούν στρατόπεδα, κοινότητες, εθνότητες, θρησκείες, ταυτότητες. Η χαρά της ζωής, η συνεχής μεταμόρφωση και το συνεχές μοίρασμα συνιστούν την έννοια

Επιμέλεια: Θούλη Μισιρλόγλου, Ντένης Ζαχαρόπουλος


Για περισσότερες πληροφορίες:
   Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
   Εγνατία 154 (ΔΕΘ-HELEXPO), 54636, Θεσσαλονίκη
   Τηλ.: 2310.240002 , 2310.281212
   Τηλ + Fax: 2310.281567
   Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Δείτε επίσης:
- Το site του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης

ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Αστρολογία Σήμερα
Φτηνή γραμμή αστρολογίας, προβλέψεων, μελλοντολογίας και χαρτομαντείας, με έγκυρες και άμεσες προβλέψεις χωρίς αναμονές, όλο το 24ωρο
Το Βήμα του Ασθενή: Η δική σας φωνή στην υγεία
Το forum του ιατροnet.gr, που σκοπεύει να αποτελέσει τη δική σας φωνή στην Υγεία και την περίθαλψη.
Greek Implants - Αναίμακτη Τοποθέτηση Εμφυτευμάτων
Εξειδικευμένοι στην τοποθέτηση εμφυτευμάτων με την τεχνική ελάχιστης επέμβασης (minimal invasive) που είναι σχεδόν αναίμακτη, ανώδυνη.