ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΒΙΒΛΙΑ
ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ
Νικόλαος Γύζης: Χαμένες τοιχογραφίες ανακαλύφθηκαν στο Παλατάκι Χαϊδαρίου
Χαμένες τοιχογραφίες του Νικολάου Γύζη (αμύθητης αξίας) ανακαλύφθηκαν στον ερειπωμένο ξενώνα του κτήματος -δίπλα στο Παλατάκι Χαϊδαρίου- ανάμεσα στις τοιχογραφίες ανακαλύφθηκε και το έργο Τέσσερις Εποχές, που χρονολογείται γύρο στο 1862.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος της Κυριακής, το έργο θεωρούνταν ότι είχε καταστραφεί στη διάρκεια κατεδάφισης των βοηθητικών κτιρίων. Η ανακάλυψη του έργου είχε κρατηθεί μυστική από το Δήμο ο οποίος τις τελευταίες ημέρες έχει κάνει απόξεση στρωμάτων ασβέστη και ήδη διακρίνονται τμήματα της συγκεκριμένης τοιχογραφίας.
Εκτιμάται ότι η περαιτέρω έρευνα στα παρακείμενα κτίρια θα αποκαλύψει και άλλα έργα όχι μόνο του Γύζη αλλά και των Νικηφόρου Λύτρα και Κωνσταντίνου Παρθένη. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, για το εύρημα -ηλικίας 140 ετών- δεν έχουν ακόμη ενημερωθεί ούτε το υπουργείο Πολιτισμού, ούτε η Εθνική Πινακοθήκη.
Στο χώρο όπου βρέθηκαν οι τοιχογραφίες στεγαζόταν για πολλά χρόνια ένα βαφείο επίπλων. Οι άνθρωποι εκεί -ανυποψίαστοι- έβαζαν καρφιά στον τοίχο, κρεμούσαν εργαλεία και έκαναν δοκιμές χρωμάτων πάνω στον τοίχο.
Όλες οι βιογραφίες του Γύζη μνημονεύουν το χαμένο έργο και παραπέμπουν σε ένα κείμενο του 1911 του Κίμωνα Μιχαηλίδη στο περιοδικό «Παναθήναια», όπου περιγράφεται η τοιχογραφία.
Εκεί μάλιστα παρατίθενται φωτογραφίες και αναφέρεται ότι η μία από τις τέσσερις εποχές -ο χειμώνας- έχει καταστραφεί.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Έθνος της Κυριακής, το έργο θεωρούνταν ότι είχε καταστραφεί στη διάρκεια κατεδάφισης των βοηθητικών κτιρίων. Η ανακάλυψη του έργου είχε κρατηθεί μυστική από το Δήμο ο οποίος τις τελευταίες ημέρες έχει κάνει απόξεση στρωμάτων ασβέστη και ήδη διακρίνονται τμήματα της συγκεκριμένης τοιχογραφίας.
Εκτιμάται ότι η περαιτέρω έρευνα στα παρακείμενα κτίρια θα αποκαλύψει και άλλα έργα όχι μόνο του Γύζη αλλά και των Νικηφόρου Λύτρα και Κωνσταντίνου Παρθένη. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, για το εύρημα -ηλικίας 140 ετών- δεν έχουν ακόμη ενημερωθεί ούτε το υπουργείο Πολιτισμού, ούτε η Εθνική Πινακοθήκη.
Στο χώρο όπου βρέθηκαν οι τοιχογραφίες στεγαζόταν για πολλά χρόνια ένα βαφείο επίπλων. Οι άνθρωποι εκεί -ανυποψίαστοι- έβαζαν καρφιά στον τοίχο, κρεμούσαν εργαλεία και έκαναν δοκιμές χρωμάτων πάνω στον τοίχο.
Όλες οι βιογραφίες του Γύζη μνημονεύουν το χαμένο έργο και παραπέμπουν σε ένα κείμενο του 1911 του Κίμωνα Μιχαηλίδη στο περιοδικό «Παναθήναια», όπου περιγράφεται η τοιχογραφία.
Εκεί μάλιστα παρατίθενται φωτογραφίες και αναφέρεται ότι η μία από τις τέσσερις εποχές -ο χειμώνας- έχει καταστραφεί.
ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- ΠΡΟΣΦΑΤΑ
- ΔΗΜΟΦΙΛΗ