ΒΙΒΛΙΑ

Οδοντωτή μνήμη της Ευρυδίκης Νικήτα

Οδοντωτή μνήμη της ...

Στην εξαιρετική νουβέλα Οδοντωτή μνήμη της ...

«Η συζυγική ευτυχία» του Ταχάρ Μπεν Ζελλούν

«Η συζυγική ευτυχία» του ...

Από τις εκδόσεις GEMA, κυκλοφόρησε το απολαυστικό ...

Βιβλία που πρέπει να διαβάσετε πριν γίνουν ταινίες

Βιβλία που πρέπει να ...

Το 2014 προμηνύεται εξαιρετική χρονιά όσον αφορά ...

ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ

Euro2day.gr
Ενημέρωση για την Οικονομία και τις Αγορές.
Ιατροnet.gr
Για την προσωπική σας Υγεία.
In2life.gr
Το lifestyle με...IQ!
Mama365.gr
Για τις νέες μαμάδες.
Starsecrets.gr
Το αστρολογικό σου περιοδικό.
Fanimeze.gr
Φάνη Μεζέ, Μεζεδοποτοπωλείον
daskaloi.gr
Για ιδιαίτερα ή ομαδικά μαθήματα.
ForexOptions.gr
Δείτε τις πιο αξιόπιστες εταιρείες forex και binary options στην Ελλάδα, και μάθετε τα πάντα για τα φόρεξ μπόνους χωρίς κατάθεση

Thomas Struth

Το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης παρουσιάζει, από 16 Ιουνίου έως 14 Σεπτεμβρίου 2009, έκθεση φωτογραφίας του Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Struth, ενός από τους πιο φημισμένους φωτογράφους της εποχής μας.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν 28 συνολικά έργα του διεθνώς καταξιωμένου φωτογράφου και οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν το εύρος του έργου του Thomas Struth, μέσα από τις φωτογραφίες της έκθεσης που χρονολογούνται από το 1997 έως το 2003.

Από τα τέλη της δεκαετίας του ’70, ο Thomas Struth είναι γνωστός για τις φωτογραφίες αρχιτεκτονικών και αστικών θεμάτων, πορτρέτων, τοπίων και εσωτερικών μουσείων. Με σπουδές αρχικά στη ζωγραφική, στράφηκε στη φωτογραφία το 1974, ενώ φοιτούσε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ντίσελντορφ υπό την καθοδήγηση του Gerhard Richter (1974) και αργότερα των Bernd και Hilla Becher (1976), οι οποίοι, από τα τέλη του 1950 ανέλαβαν το έργο της συστηματικής αρχειοθέτησης άσημων βιομηχανικών κτιρίων της Γερμανίας. Οι Becher, οι οποίοι δίδασκαν στην Ακαδημία του Ντίσελντορφ, ήταν οι εκπρόσωποι μιας ‘ντοκιμενταρίστικης’, απέριττης φωτογραφικής γλώσσας, χωρίς συναισθηματισμό, χαρακτηριζόμενη από μεγάλη ακρίβεια και πολυπλοκότητα σκέψης.

Ο όρος ‘Νέα Αντικειμενικότητα’, που πρωτοεμφανίστηκε στον τομέα της φωτογραφίας γύρω στο 1970,  προέρχεται από τον τίτλο της έκθεσης “Neue Sachlichkeit”, η οποία πραγματοποιήθηκε το 1925 στο πολιτιστικό πλαίσιο της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης. Αναφέρεται στο έργο μιας ομάδας Γερμανών ζωγράφων (Otto Dix, George Grosz, Max Beckmann, Christian Schad κ.ά.), οι οποίοι, αντιδρώντας  στον εξπρεσιονισμό και στην τάση προς την αφαίρεση των αρχών του 20ού αιώνα -όπως επίσης και στα μεσοαστικά ήθη της εποχής του Γουλιέλμου και τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο- επέλεξαν μια στυγνή αναπαράσταση της πραγματικότητας. Στη φωτογραφία της δεκαετίας του ’20, αυτή η τάση αποτυπώθηκε σε έργα που επικεντρώθηκαν στην πιστή αναπαράσταση καθημερινών, ασήμαντων αντικειμένων, με τα έργα καλλιτεχνών όπως ο László Moholy-Nagy και το κίνημα του Bauhaus. Ο όρος αυτός έχει επίσης σχετιστεί με το έργο καλλιτεχνών, όπως οι Eugène Atget, August Sander και Walker Evans.

Το 1976, ο Thomas Struth άρχισε τον δικό του κύκλο συστηματικής αποτύπωσης δρόμων και αρχιτεκτονημάτων σε πολλά μέρη του κόσμου, από την Ευρώπη έως τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ιαπωνία, με τον τίτλο ‘Τόποι Ασυνείδητοι΄ (‘Unconscious Places’).  Πρόκειται για μικρές, ασπρόμαυρες εικόνες έρημων δρόμων, που συνδυάζουν την τεκμηριωμένη ακρίβεια της ‘Νέας Αντικειμενικότητας’, με το προσωπικό του όραμα για τις καταστάσεις/συνθήκες των δημόσιων χώρων και την ιστορία του συλλογικού ασυνειδήτου. 

Αυτή η προσέγγιση, σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον του για τη ζωγραφική και το ερώτημα που τον απασχόλησε σχετικά με την προσέγγιση των έργων τέχνης μέσα από θεσμούς όπως το Μουσείο, οδήγησε από το 1989, τον Thomas Struth στην πιο γνωστή σειρά του με τίτλο ‘Φωτογραφίες Μουσείων’ (Museum Photographs). Η σειρά αυτή αποτελείται από έγχρωμες φωτογραφίες μεγάλων διαστάσεων από τα σπουδαιότερα μουσεία του κόσμου, στις οποίες οι επισκέπτες των μουσείων θαυμάζουν τα αριστουργήματα της ιστορίας της Τέχνης. Οι φωτογραφίες αυτού του κύκλου αποτελούν, κατά κάποιον τρόπο, φιλοσοφικά δοκίμια για τη σχέση ανάμεσα στο ‘αριστούργημα’, το κοινό, τον ρόλο του μουσείου, τον ρόλο του φωτογράφου αλλά και τον τρόπο με τον οποίο εμείς, ως θεατές, ανταποκρινόμαστε στη φωτογραφική εικόνα που συνενώνει όλες αυτές τις σχέσεις.                                                                        

Η ίδια λεπτομερής παρατηρητικότητα συναντάται και στον κύκλο ‘Dandelion Room’, ο οποίος αποτελείται από φωτογραφίες λουλουδιών και κήπων που είχε παραγγείλει το 1991 μια ιδιωτική κλινική στη Βίντερτουρ της Ελβετίας με σκοπό να τοποθετηθούν στα δωμάτια των ασθενών. Οι φωτογραφίες αυτές οδήγησαν με τη σειρά τους, στη δημιουργία της σειράς που τιτλοφορείται ‘Νέες εικόνες από τον Παράδεισο’ (New Pictures of Paradise), από το 1998, με φωτογραφίες από τα πυκνά παρθένα δάση της Βραζιλίας, της Ιαπωνίας, της Κίνας, της Αυστραλίας και της Γερμανίας, αλλά και τοπία της Αμερικανικής Δύσης. Σε αυτόν τον κύκλο ο Struth, αποφεύγοντας τη σφαίρα της εξωτικής φαντασίας, παρουσιάζει στον θεατή, με εξαιρετικά εκλεπτυσμένο τρόπο, λεπτομερείς εικόνες της φύσης, σε μεγάλες διαστάσεις – εικόνες που μπορούν να χαρακτηριστούν ως μέσα στοχασμού, καθώς στερούν από τον θεατή τη δυνατότητα να συλλάβει τη συνολική εικόνα, παροτρύνοντας τον ωστόσο, σε ένα στοχαστικό διάλογο με τη φύση, το εσωτερικό εγώ και την αρχή που διέπει τον χρόνο. 

Η έκθεση στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης περιλαμβάνει 29 αντιπροσωπευτικές φωτογραφίες από το σύνολο του έργου του.

Επιλογές από τις σειρές Δρόμοι, Τοπία, Παράδεισος, Μουσεία και Εκκλησίες, εστιάζοντας στα έργα Dusseldorf 1979, Corso Vittorio Emanuelle, Νάπολη 1998, καθώς και παραδείγματα από τα υστερότερα αστικά τοπία. Στα τελευταία, ο θεατής έρχεται αντιμέτωπος με μεγάλου μεγέθους, έγχρωμες αρχιτεκτονικές λήψεις σε ποικιλία ψυχικών διαθέσεων, όπως γίνεται εμφανές στο φωτεινό έργο Avenida Tiradentes, Σαν Πάολο, 2001 ή στο ομιχλώδες NanJing XI LU Σανγκάη, 1997.

Από τη σειρά Παράδεισος περιλαμβάνεται στην έκθεση μια ενδεικτική επιλογή έργων, από το Παράδεισος 01, Αυστραλία 1998 έως το Paradise 26 (Bougainville), Περού 2003. Από τη γνωστή μεγάλη σειρά Εκκλησίες και Μουσεία ξεχωρίζουν τα Mailander Dom (πρόσοψη), Μιλάνο 1998 και San Zaccaria, Βενετία 1995, καθώς και οι δημιουργίες Louvre 3, Παρίσι 1989 και Pergamon Museum 3, Βερολίνο 2003, όλα έργα-σταθμοί της, αδιαφιλονίκητα, διεισδυτικής και στοχαστικής ενόρασης του καλλιτέχνη Struth.         

Το έργο του Thomas Struth έχει παρουσιαστεί ευρύτατα σε όλο τον κόσμο. Πρόσφατες ατομικές εκθέσεις του έχουν πραγματοποιηθεί στο SK Stiftung Kultur/Die Photographische Sammlung, Κολωνία (2008), στο MADRE – Museo d’ Arte Contemporanea Donna Regina, Νάπολη (2008), στο Μουσείο του Πράδο, Μαδρίτη (2005), στο Μουσείο Τέχνης της Λίμα, Περού (2005), στο Μουσείο Φωτογραφίας και στο Μουσείο Χάμπουργκερ Μπάνχοφ – Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Βερολίνο, καθώς και στο CAPC - Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Μπορντώ (2004). Το 2002-2003, μια αναδρομική του έκθεση στις Ηνωμένες Πολιτείες περιόδευσε από το Μουσείο Τέχνης του Ντάλας ως το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Λος Άντζελες, το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγο. Κατά την περίοδο 2010 με 2012, μία μεγάλη αναδρομική έκθεση για το έργο του Struth θα παρουσιαστεί στο Kunsthaus της Ζυρίχης, το Κ20 του Ντίσελντορφ, την  Whitechapel Gallery του Λονδίνου και αλλού.

Ο Thomas Struth γεννήθηκε το 1954 στο Geldern της Γερμανίας. Σήμερα ζει στο Ντίσελντορφ και το Βερολίνο.

 

Για περισσότερες πληροφορίες:
   Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Μέγαρο Σταθάτου
   Βασ. Σοφίας & Ηροδότου 1, Αθήνα
   Τηλ.: 210.7228321-3
   Fax: 210.7239382
   E-Μail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Δείτε επίσης:
- Το site του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

Αστρολογία Σήμερα
Φτηνή γραμμή αστρολογίας, προβλέψεων, μελλοντολογίας και χαρτομαντείας, με έγκυρες και άμεσες προβλέψεις χωρίς αναμονές, όλο το 24ωρο
Το Βήμα του Ασθενή: Η δική σας φωνή στην υγεία
Το forum του ιατροnet.gr, που σκοπεύει να αποτελέσει τη δική σας φωνή στην Υγεία και την περίθαλψη.
Greek Implants - Αναίμακτη Τοποθέτηση Εμφυτευμάτων
Εξειδικευμένοι στην τοποθέτηση εμφυτευμάτων με την τεχνική ελάχιστης επέμβασης (minimal invasive) που είναι σχεδόν αναίμακτη, ανώδυνη.